Längtan efter vår, växtlighet och värme

Nu har det stora vårlängtandet slagit till och resultatet är detsamma varje år. Jag beställer och sår på tok för många fröer, bordet under växthuslampan dignar av små byttor och krukor och redan nu har jag insett att det kommer att bli platsbrist om en vecka. Men det brukar alltid ordna sig, på något magiskt vis hittas nya platser för de små sådderna. Huvudsaken är att jag har fått börja pyssla med jorden igen. Jag tror jag skulle bli tokig den här årstiden om jag inte fick sätta fart på våren och sommaren på något sätt. Och för varje frö som pillas ner i jorden ryms drömmen om blomning och goda skördar. Det är en härlig tid!

Min längtan tar sig också uttryck i stora, expressiva akvarellblommor. Det frodas och växer m.a.o. även i målarrummet.


Växtkraft



Kommentarer

Populära inlägg